طراحی،نصب و راه اندازی دوربینهای مداربسته

در دنیای امروزی تجهیز نمودن منازل و ساختمان ها به سیستم های امنیتی و نظارتی مانند دوربین های مداربسته، جهت حفظ آرامش و امنیت محیط کار یا محل زندگی شما امری بدیهی محسوب می شود. دوربین های مداربسته می توانند به صورت 24 ساعته و بدون خستگی به مانند یک نگهبان قابل اعتماد از محیط مورد نظر شما زیر نظر داشته باشند. یکی از نکات مهم در خرید دوربین های مداربسته توجه به مراحل نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته می باشد. نصب اصولی و برنامه ریزی شده دوربین ها، منجر به بهبود راندمان دستگاه و کاهش هزینه های شما خواهد شد. دوربین های مداربسته بر اساس تکنولوژی ساخت، به سه نوع دوربین های تحت شبکه IP ، دوربین های آنالوگ و دوربینهای دیجیتال تقسیم می شوند.

خدمات نصب دوربین مداربسته شرکت آراز برای سازمان های دولتی و خصوصی، شامل موارد زیر است:

مرحله اول : مشاهده و بررسی فضا و ارائه مشاوره نصب دوربین مداربسته حضوری

برای نصب و اجرای سیستم های نظارت تصویری در ابتدا مکان پروژه مورد بررسی فنی قرار می گیرد که برای این کار، کارشناس نصب در محل پروژه حاضر شده و فضا را مورد بررسی قرار می دهد.

مشاوره نصب دوربین مداربسته شامل موارد زیر میشود:

  • ارائه مشاوره برای تعیین بهترین محل نصب دوربین مداربسته
  • انتخاب تکنولوژی دوربین مداربسته مورد نیاز (آنالوگ یا دیجیتال)
  • انتخاب نوع شکل دوربین های مورد نیاز پروژه (دام، بالت، اسپید دام)
  • انتخاب نوع لنز (ثابت یا متغیر) و رزولوشن مورد نیاز متناسب با پروژه
  • انتخاب دستگاه ضبط و تعداد دستگاه مورد نیاز
  • ارائه راهکارهایی برای کم شدن مسافت سیم کشی و تعداد تجهیزات مورد استفاده

مرحله دوم : جانمایی و مشخص کردن تعداد دوربین ها و تجهیزات جانبی مورد نیاز

پس از بررسی فضا توسط کارشناسان، محل نصب دوربین ها، دستگاه ذخیره کننده، رک ها و سوییچ ها مشخص میشود. در این تصمیم گیری مواردی مثل نیاز و خواست کارفرما، نوع دوربین ها (آنالوگ یا تحت شبکه) و همچنین دسترسی های مورد نیاز برای کابل کشی تاثیر گذار هستند.

مرحله سوم: تهیه نقشه

پس از جانمایی و تایید نهایی محل نصب دوربین ها درصورت درخواست کارفرما، نقشه ای از محل نصب دوربین ها، استقرار رک ها و دستگاه ذخیره کننده تهیه و در اختیار کارفرما قرار میگیرد.

مرحله چهارم: مشخص کردن دوربین و تجهیزات مورد نیاز

در این مرحله با توجه به نوع پروژه و بودجه در دسترس در مورد مشخصات دوربین ها و تجهیزات تصمیم گیری میشود.

مرحله پنجم: تنظیم پیش فاکتور و انعقاد قرارداد

در این مرحله با توجه به بررسی های انجام شده پیش فاکتور پروژه تنظیم میشود تا به تایید نهایی کارفرما برسد.

مرحله ششم: خرید دوربین های مداربسته و تجهیزات مورد نیاز

مرحله هفتم: شروع پروژه

پس از تایید پیش فاکتور، انعقاد قرارداد و دریافت پیش پرداخت از کارفرما، پروژه توسط گروه نصب آغاز میشود و در طی انجام پروژه، مشاور نصب پروژه تمامی مراحل طی شده را با شرکت طرف قرارداد هماهنگ میکند.

مرحله هشتم: تحویل پروژه

بعد از اتمام پروژه باید محل نصب دوربین ها و کیفیت تصاویر دریافتی از دوربین ها توسط کافرما تایید شود تا پارندسیستم فاکتور نهایی را صادر کند.

مرحله نهم: برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای اپراتورها و مسئولین حراست

مرحله دهم: ارائه خدمات پس از فروش، پشتیبانی و نگهداری

تمامی این موارد بسته به نیاز متقاضی پروژه و در هنگام عقد قرارداد تنظیم و ثبت خواهد شد.